Liliz Sulaiman :)
Assalamualaikum !




Travel this

Entry About


Message




tamatkan hidup (zaman couple :P)
Saturday 30 July 2011 | 01:15 | 0 Nanana

 Assalamualaikum buat penghuni yang lara hati ,dan kesepian .Dengan adanye hati saya lha lha liliy megambil keputusan untuk menamatkan zaman cuple liliy dengan siape ?? .Tutup cerite ,lepas nie tak adelah lara hati yang sanad menjiwangkan diri pasal cinta , cinta liliy bukan terhenti sekadar di sini,cuma andai ade pegantinye akan liliy memberi tahu.Soalan hati tak akan liliy letak Level terlalu tinggi . Terjadi akan pasti terjadi , sebagai orang yang pernah meratap , saya hanya mampu tersenyum lagi :) .buang jauh-jauh soalan cinta dulu .Lha Lha Liliy akan fikir pasal kerjaya dan juga family .Sasaran liliy akan mangkin tercapai dengan usaha ,lebih banyakkan pembelajar dalam hal itu . Terima Kasih nak ucapkan kepada yang selalu mendorong liliy sampailah sekarang nie , sampai tak tahu macamnye nak balasnye :D . insyallah andainye kita berbuat baik ,Pasti akan ade setimpalnye yang memperolehi .Buat kali nie jangan, lha lha liliy ,meletakkan cinta mati dengan seorang yang berkedudukan jauh ,dengannye .Kerana angan-angan Kosong itu yang mampu lha lha liliy cuba memperkatakan .Sakit bila cuba berhadapan dengan kuman yang amat parah .Maka liliy cuba kuatkan ,Kadang-kadang jauh di sudut hati tak boleh terime dengan perbuatan itu ,Tapi ape boleh liliy perkatakan hanyalah Marah tak guna ,bukan boleh dapat balik .Lebih baik tersenyumlah sayang :P .Senyuman yang ikhlas akan jadi semakin Tenang . Jangan cakap lagi soal cinta ,Kalau diri sendiri tidak menghargai .Walaupun ada kalanye ,liliy terpaksa menipu dengan keadaan liliy sendiri untuk membuat semua senyum ,Jadi liliy cuba jugak .Bila nak, bukan main cuba lagi , Tapi bila dah tak nak ,Ape yang mampu perkataan ,tak ada ,terdiam . itu yang kamu hulurkan ,Sabar liliy ada ,tapi kali nie ,liliy yang meletakkan sendiri ,perkataan Break untuk diri liliy .Akhiri dengan senyuman yang begitu pahit . tak ada lagilah kat blog liliy cerite pasal Cinta .Lepas nie pasti anda merindukannye betul tak , tapi andai ini yang buat liliy semakin sakit lebih baik liliy hilangkan .Nak tak liliy happy ,dengan cara nie saja buat liliy happy :)

                                     SYUKUR ALHAMDULILAH SEMUA SIHAT BELAKA ! 

yallah ,semalam terasa tubuh lha lha liliy lemah sanad .Terasa nak pengsan ,Di sebabkan serangan penyakit yang tak terhenti-henti sakit ,naik marah lha lha liliy,Kalau nak bagi liliy mati,matikanlah ,tak adelah asyik sakit saja.Dengan keadaan yang sejuk ,membawa angin di malam hari ,Bertambah sakit lagilah liliy .Tak terhenti batuk liliy malam tadi .Setelah memberi tahu pada adik ,"adik tolong kaka belikan air limau ais " .Tibe-tibe liliy minum ,rasa pahit ,liliy tanya adik lagi "adik apesal pulak air nie rasa pahit? " adik jawap dye orang letak halia kaka , Patutlah .Keesokan harinye Alhamdudilah ,sedikit sembuh dari semalam .Adik liliy pulak semput malam tu ,Memang agak teruk jugaklah ,Liliy pulak dalam keadaan macam nie .jadi tak sempat melawat .Kemarin adik liliy ,kuar dari rumah sakit ,tapi keadaan nafas dye masih berbunyi sumbang ,agak risau jugaklah liliy ,Mama turun ,Acuh,tak acuhlah liliy tidur .Lama-lama ,sedikit berkurangan jugaklah saya dengan adik saya .Dapat berita pasal Keluarga Kaka akma ,yang tertera di halaman fb dye yang megatakan atuk beliau sakit , liliy nak coments pun ,tak boleh ,terasa bersalah sanad ,cuma doakan saja yang terbaik.harinie jugak hampir pulih .

                                        MAIN GAME YANG TERHENTI :D

 Kalau boleh biar rosak ,baru puas hati .taklah 24 jam megadap game je ,Naik benci orang keliling liliy asyik naik main game yang sama .mana taknye nak lawan .Memanglah tak dapat ape ,Tapi sebab dah minat gunakan saja ape yang ada ,untuk mendapatkan ape yang ada .acehhh nak out dari blog dah lama sanad bye sayang-sayang liliy :P
Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.
Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.
Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.
Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.
Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.
Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.





Older Post | Newer Post