Liliz Sulaiman :)
Assalamualaikum !




Travel this

Entry About


Message




sesi meluahkan hati :D
Sunday, 5 June 2011 | 22:36 | 0 Nanana
salam pagi elmo-elmo di luar sana  (!) senyum dengan penuh keikhlas .tapi elmo tahu tak, yang liliy ikhlas ke tak .time macam nie elmo sorang nie je yang tahu. bersyukur sanad ade tempat meluahkan .liliy tahu elmo sikit tak banyak ingat kekasih hati . maaf lha, kalau kehadiran liliy buat elmo tersingung atau teringat kat al kisah . cumil tak malam tadi liliy nangis . elmo berpesan ,besok mesti mata macam  penguin ape yang elmo cakap memang betullah .cuma elmo belum 3g lagy .kalau 3g tahulah .malu sudah .tapi liliy kuat dengan ade yang dari belakang terus suruh liliy kehadapan .terutama elmo liliy tu .atau kaka liliy tu (sayang) .liliy akan terus kuat .kadang-kadang hampir lemah .tapi liliy bangga sebab liliy dah pandai kawal diri liliy .tak berdendam ,dulu tiap kali elmo nak tahu ,sebut  pasal putus liliy mesti burukkan diri dye, kutuk sana ,kutuk sini tapi sekarang tak ! .tiap kali elmo-elmo hadir ..liliy terus senyum .buat apa liliy nak burukkan elmo ,sebab elmo pernah jadi (sebahagian dari hidup liliy)buat ape elmo ,buat apa .liliy simpan dalam poket rapat-rapat ok ! . tapi satu yang liliy pegang sampai sekarang perbandinganye ialah 

* bila liliy susah atau jatuh ,mungkin ade lagy yang sampai bunuh diri,sampai kerje 24jam hanya semata-mata mencari .liliy seorang yang  bersyukur dengan ape yang liliy ade sanad :D
langkah liliy kali nie akan terus sukses dengan diri sendiri .insyallah doakan liliy ok !.elmo liliy selalu nasihatkan liliy tahu tak ,macam terharu jugak sebab ade yang nak tolong liliy .satu time liliy akan balas kat orang lain jugak .terutama kat elmo !.banyak elmo ,sampai dah tak tahu nak cakap ape . liliy harap elmo akan selalu dan terus sudi teman liliy .dalam susah dan senang .patutlah ade saja nak, dekat dengan elmo.baru liliy tahu .untung siape dapat . tapi tak mungkin liliy memiliki .sebab elmo hanya bff .jangan salah faham .tenang ,tarik nafas panjang -panjang ok ! .liliy tahu ,kalau nak cari bff macam nie memang payah .kalau tak percaya ,try lah ptong jari liliy ! .berani ke ,ha ha ha ha .pelawak,pelawak .liliy rasa hadiah tak layak ,cebab bagi liliy lah, dye lebih dari hadiah tu .macam permata .contohnye macam matahari .

Di balik langit. Matahari masih di situ. Memerhati dunia dan tersenyum lalu berkata;




“Jangan risau. Esok aku pasti muncul lagi. Supaya kamu masih boleh memandang langit yang cantik. Di saat langit mula jadi gelap, dengan cahayaku, aku nampakkan bulan dan bintang.Sekalipun aku pergi, cahaya aku pasti ada supaya kamu masih boleh melihat bulan dan bintang di langit. Iya. Aku memang panas. Cahaya aku selalu menyakitkan kamu. Tetapi tanpa aku, dunia kamu akan gelap. Meskipun aku hanya mampu melihat kamu dari jauh, sekalipun kamu tak suka pandang aku, aku tetap ada untuk kamu. Dari jauh, aku akan sentiasa pastikan kamu tersenyum dan terus tersenyum dan aku akan pastikan cahayaku sentiasa menyinari harimu”.


love: kadang2 kita tak sedar orang yang kita tak suka tu lah orang yang benar- benar sayangkan kita dan sanggup berbuat apa sahaja asalkan kita bahagia dan gembira. Apa kaitannya dengan si matahari? Fikir sedalam- dalamnya.








 tertutup sudah pintu, pintu hatiku
yang pernah dibuka waktu, hanya untukmu
kini kau pergi dari hidupku
ku harus relakanmu walau aku tak mau
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
* berjuta warna pelangi di dalam hati
sejenak luluh bergeming menjauh pergi
tak ada lagi cahaya suci
semua nada beranjak, aku terdiam sepi
** dengarlah matahariku suara tangisanku
ku bersedih karna panah cinta menusuk jantungku
ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
tentangku yang tak mampu melakukan waktu
repeat *
dengarkanlah kau matahariku
dengarlah matahariku suara tangisanku
ku bersedih karna panah cinta menusuk jantungku
repeat **





Older Post | Newer Post